فیلم | نگاهی به مقام رفیع اصحاب‌ سیدالشهدا(ع) در زیارتنامه شهدای کربلا
کد خبر: 3922957
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
شرحی از بی‌نهایت / 3

فیلم | نگاهی به مقام رفیع اصحاب‌ سیدالشهدا(ع) در زیارتنامه شهدای کربلا

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در ترکیه تصریح کرد: اصحاب امام حسین(ع) با حضور در کربلا و در کنار امام عصر خود توفیق یاری و حمایت از دین خدا را پیدا کرده بودند و در زیارتنامه شهدای کربلا از این یاران با تعابیر بسیار فوق‌العاده‌ای یاد شده است.

فیلم | کاشانی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در ترکیه در بخش سوم سلسله درس‌گفتارهای «شرحی از بی‌نهایت» گفت: یکی از مشخصه‌های اصحاب سیدالشهداء کمک و یاری رساندن به دین خدا است. اصحاب امام حسین(ع) با حضور در کربلا و در کنار امام عصر خود توفیق یاری و حمایت از دین خدا را پیدا کرده بودند.

 در زیارتنامه شهدای کربلا از این یاران با تعابیر بسیار فوق‌العاده‌ای یاد شده است، آنجا که سلام می‌دهیم «یا انصار دین الله، یا انصار رسول‌الله و ...» یعنی با حسین(ع) بودن و در کنار حسین بودن به معنای جهاد در کنار پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و یاری دادن ایشان است.

در زیارتنامه دیگری نیز تعابیر زیبایی درباره اصحاب سیدالشهداء ذکر شده است، چنانچه درباره ایشان شهادت می‌دهیم که در راه خدا جهاد کرده‌‌اند و از نظام توحیدی و الهی دفاع و حق جهاد در راه خدا را ادا کرده‌اند.

این تعابیر نشانگر مقام رفیع یاران امام حسین(ع) نزد خداوند متعال است. ان‌شاءالله همه ما بتوانیم به چنین مقامی در حضور امام عصر(عج) نائل شویم.

انتهای پیام
captcha